Previous Page  8 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 8 / 52 Next Page
Page Background

SALONG 4-2015

8

• Gründer, forretningskvinne og profe-

sjonell terapeut innen avansert

hud- og kroppspleie.

• Eier og driver Puro Skin, et selskap

som tilbyr rådgivning og veiledning

innen skjønnhetsfaget.

• Utdanning fra Norsk Hudpleiefag-

skole og Handelshøyskolen BI.

• Nominert til Årets Kvinnelige

Gründer av Innovasjon Norge i 2007.

• Styremedlem i Norske frisør- og

velværebedrifter, NFVB.

• Styremedlem i Oslo og omegn frisør-

og velværelaug.

S P O R

STYREMEDLEM I NFVB

LINDA JØRGENSEN

Mitt tips:

Linda Jørgensen

Styremedlem i NFVB

Mob. 916 29 322

E-post

linda@puroskin.no

”Det personlige initiativ er det sterkeste

konkurransefortrinnet vi har”. Bruk det!

Skinnende diamant på 90 dager?

Jeg vil få lov å ønske velkommen til alle nye NFVB-medlemmer. Dere har gjort et

viktigvalg.

”Det åståutenforNFVB-fellesskapet tør vi rett åslett ikke. Vimå væreder det skjer,

vi vil væremedogsetteagendaen for retningogstandard i bransjen”, siermangeav

de store frisørbedriftene. Min oppfordring er at vi i hudpleiebransjenmå bidramed

medlemskap for atNFVBkan jobbemedvårehjertesaker.

Jeg har også engasjert meg i den lokale ”foreningen”, Oslo frisør- og velvære-

laug, somhar gjenoppståttmedny vitalitet. Her skal vi bli landets største laug, og vi

har allerede fått 7 medlemsbedrifter innen hudpleie, og vi ønsker flere engasjerte

bedrifter velkommen.Mer infoomdettefinner duvidere imagasinet.

”90 DAYS”

Har du nye ansatte i din bedrift, enten nyutdannede eller fra annen salong? Har du

lagt din ”90 days” plan for dem? Jeg vil råde deg til åha fokus pådennyemedarbei-

derens første 90 dager. Da legger du grunnen for standarder, inntrykk av bedriften

og deg som leder. Her har du muligheten og utfordringen med å ”forme” den nye

ivrigeansatte til åbli enskikkeligfinslipt diamant.

HA FOKUS PÅ FØLGENDE I 90-DAGERS PERIODEN:

• Dialog

Sørg for at den nye får snakket med kollegaer og deg som leder. Veiled han/henne

om hvilken dialog med kunder som er ønsket. Hvor går grensene? Planlegg og

gjennomføren”speeddate”påneste felles lunsj ellerpersonalmøte, slikat dennye

raskt får kommet i dialogmedalle.

• Mål og retning

Sett enplanpå fagligutviklingogutfordringer, sett et tidsforløppåmålene. Haopp-

følgingsmøter, og det viktigste av alt, sørg for handling. Uten handling vil ikke mål

og retning få resultater. Det er dusomleder ansvarlig for.

• Kommunikasjon

Et tips kan være at den nye sender en ukentlig mail til deg om hvordan uken har

vært. Dette er et godt verktøy hvis du ikke er tilstede, eller har for mye ledertid til å

være ”tett” på de nyankomne. Med en ukentlig rapportering vil du fange opp utfor-

dringer somdu raskt kan ta tak i, og du har en fin anledning til å gi ros ogmotivere

dennyansatte.

For å få en god felles kommunikasjon blant alle ansatte, så kan personalmøter og

felles lunsjer ha faste element omfaglige temaermed diskusjoner. Da skaper dere

samtidigenegenbedriftskultur innadsomdere ”eier”.

Disse tre fokusgrupper kan du forme og bruke på dinmåte, men utfordre deg selv

somledermedå fordype, avklare forventningerogsettekriteriergjennomdialogog

kommunikasjon. Dettekansikredinbedrift engodvekst for ogmeddennyansatte.

”Det personlige initiativ er det sterkestekonkurransefortrinnet vi har”. Brukdet!