Previous Page  7 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 7 / 52 Next Page
Page Background

SALONG 4-2015

7

LAYOUT

Kirsti Auke, Kirell Design

E-post: kirsti

@ kirell.no www.kirell.no

ANNONSEANSVARLIG

Robin Hasle, Hasle Consult

Tlf: 99 33 60 20

E-post: robin

@ hasleconsult.no

Tilsendt materiale

returneres ordinært ikke.

Ettertrykk er kun tillatt

med full kildeangivelse.

REDAKTØR

Jarl M. Garder

Tlf: 23 08 79 61

E-post: jarl

@ nfvb.no

JOURNALISTER

Bjørn Kollerud

Tlf: 93 00 98 56

E-post: bjornk

@ bjornk.no

Randi Solstad

Tlf: 93 22 04 72

E-post:

randi.solstad@gmail.com

M

I

L

J

Ø

M

E

R

K

E

T

0

7

O

S

L

O

-

2

4

1

3

4

4

UTGIVER

Norske frisør- og velværebedrifter

Postboks 7017 Majorstua

0306 Oslo

Tlf: 23 08 79 60

E-post: post

@ nfvb.no

Hjemmeside:

www.nfvb.no

DIREKTØR

Olav Eikemo

Tlf: 23 08 79 63

E-post: olav

@ nfvb.no

PRODUKSJON

07 Gruppen AS

JARL

GARDER

S I G N E R T

R E D A K T Ø R

Gode opplevelser

De somennå husker kameraer med filmruller, husker kanskje også Kodak. De solgte

ikkefilm(ogfremkalling),menminner. Detvisermedalltydelighetenforståelseforfor-

skjellenmellomprodukt og resultat, mellomdet fysiske og det opplevde. Så er spørs-

målet:

Hvaerdetduselgeridinsalong?Behandlingerogprodukter,ellerskjønnhetogvel-

være?

Jeg har tidligere jobbet i en kompetansebedrift, med ingeniører, økonomer og tekni-

kere innenmange fagfelt. Mange utrolig dyktigemennesker, men en ting som ikke var

utpreget til stede, var markedsforståelse. Mye kunnskap og kompetanse fant ikke sitt

marked. Man hadde løsninger, men potensielle kunder så ikke problemet eller beho-

vet.

Neste spørsmål er derfor:

Hvordanfinner dudittmarked?Stiller dudinenåværendekun-

der spørsmål somkan skapemersalg?

Dette er et stort og viktig tema, og i denne utga-

ven av SALONG skriver Leif Bache-Mathiesen i NHOHandel omsalg, oppsalg ogmer-

salg. Alt handler om å skape så gode kundeopplevelser at kunden kommer tilbake,

igjenog igjen.

SALONG utgis av bransjeorganisasjonen Norske frisør- og velværebedrifter, et sterkt

fellesskap som har god historikk på å skape bedre rammebetingelser for bedriftene.

NFVB er en selvstendig organisasjon, med god tilknytning til NHO. Det er nettopp alli-

anser, forentekrefter, somgir resultater. Det blir liteutviklingav at allesitter påhver sin

tueogharnokmedsegselv.

Det har nettopp vært landsmøte i NFVB, der det er satt mål og trukket opp linjer for

hvordan seriøse bedrifter skal ogmå ta opp kampenmot truendemarkedskrefter. Det

er en kamp mot svart arbeid, mot urettferdige mva-forskjeller og mot søndagsåpen

faghandel. Dette er noe somhar store økonomiske konsekvenser for hele bransjen, og

det er viktigat allestiller opp.

Det er viktig å prate sammen, ha møteplasser der man kan diskutere bransjens pro-

blemstillinger og utfordringer, og sende signaler videre til de rette beslutningstakere.

I Oslo har det tidligere Oslo frisørlaug blitt revitalisert og gjenoppstått som Oslo og

omegn frisør- og velværelaug. Det ligger i kortene at her tenkermannytt og favner bre-

dere.Det ermangemøteplasserpånett,menvi trengerarenaerhvormanmøtesansikt

til ansikt. Det skjer noemer i en reell dialog. Lesmer omOFVL bak i bladet, og ta kon-

taktmed laugsstyret hvisduhar salong i Osloogomegn.

Det er nesten et halvt år til at dagen er lenger enn natten igjen. Før det skal det bli enda

mørkere, og kaldere. Menmørke og kulde har sine fordeler. Vi blir bevisste på å skape

gode opplevelser rundt oss selv, ta vare på oss selv og hverandre. Dette gir salongene

storesalgsmuligheter. Kundene tørster etter å følesegenergifylteog

freshe imørketiden. Såmitt sistespørsmål er:

Harduenplan?

Medønskeominspirerende lesning