Previous Page  36 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 36 / 52 Next Page
Page Background

SALONG 4-2015

36

SPØR

E KS P E RT E N !

Vær kundeorientert!

S P Ø R S M Å L :

Hvagjørmanmedterapeutersom«alltid»erseneellerfraværende?

S V A R :

Jeg tar de inn til samtale samme dag som forsentkommingen skjedde og forklarer kort om

konsekvenser for kunder, kolleger og ikke minst for bedriftens renommé. Forklarer at det

ikkemå skje igjen, samtidig som vi finner ut årsaken til at man kom for sent. Vi hjelper også

tilmedåfinne løsninger for åunngådet samme igjen, hvisdet er grunn tilmistankeomgjen-

tagelse. 

Skjer det igjen, og vi ser et mønster, er det selvfølgelig advarsler. Men jeg tar alltid og prater

for å finne løsninger. Hjelper ikke dette må kanskje arbeidsforholdet avsluttes, da dette er

meget ødeleggende i enservicenæring.

Hvisdettegjelder ventende, nesteklienter i løpet avdagen fordi terapeutenbruker for lang tid

påbehandlinger, sågår jeggjennombehandlingenemeddemog tilrettelegger sågodt vi kan

innenfor noen rammer.Mednye terapeuter setter vi i startenoppgod tid, slik at ingentingblir

stressogatmankanbli litt husvarmførman jobbermer tett. 

S P Ø R S M Å L :

Hvorforerdetsåviktigatmedarbeiderneerserviceorienterte?

S V A R :

Det er flere grunner til det. Vi lever av service! Vi lever av å selge oss «selv» og en tjeneste

somavhenger av hvemvi er somperson. Opplever ikke kunden og omgivelsene at vi ønsker

åstrekkeoss, gi demdet beste, daklarerman ikke være troverdig. Kundenmåoppleveat det

er barede for ossden tidenvi harmuligheten til å væremeddem.

Negler i tiden

S P Ø R S M Å L :

Hvaertrendenesomgjelderforneglernå?

S V A R :

Trendene innen negler er kortere, mandelformet og naturlig. Fransk manikyr, hvit og rosa,

er denklassiske og rene varianten somalltid vil bestå. Det er også populært å forsterke egne

negler med gelelakk, somGelish. Dette er en gelelakk sommå herdes i UV/led-lampe, noe

somgir enholdbarhet påopptil treuker. Gelish forsterker ogsådennaturligeneglen.

Rihanna er en “negleelsker”. Hun drar fashion og negler til et spennende nivå somfenger en

gruppekunder. Dissekundeneer ofte trendsettere, og liker åhasinegenstil.

S P Ø R S M Å L :

Synes duFacebook og andre sosialemedier er de beste steder for åmarkedsføre små og store

salonger?

S V A R :

Sosialemedier blirmer ogmer brukt innenmarkedsføring, både for små og større salonger.

De fleste kundene finnes på Facebook i dag, og det er derfor en fin kanal til å inspirere, dele

arbeider og tilbud, skaffenyekunder, hakonkurranser, invitere til kursogeventsm.m.

Instagram fungerer veldig godt i forhold til bilder og enkel tekst. Bruk # foran ord somdu vet

treffer mange kunder, slik kan du få flere likes og flere som ser ditt innlegg. Med Facebook

inspirerer/treffer man ogsåmange kunder med bruk av gode bilder. Her kan du skrive enda

mer tekst.

Vi inspirerer våre studenter til å flittig bruke sosiale medier (både Facebook og Instagram)

allerede fra skoletiden. Vi har flere eksempler på studenter som har blitt «headhuntet» til

jobber etter at dehar lagt ut bilder av arbeidet sitt.

ElisabethLeinOksvik

Daglig leder

Beth’sBeauty

ToneLiseForbergskog

Daglig leder

ToneLiseAkademiet A/S