F R I S Ø R 4
•
2 0 1 5 9
Annonseansvarlig
Robin Hasle, Hasle Consult
Tlf: 99 33 60 20
E-post:
robin@hasleconsult.noLayout
Kirsti Auke, Kirell Design
E-post:
kirsti@kirell.no www.kirell.noredaktør
Jarl M. Garder
Tlf: 23 08 79 61
E-post:
jarl@nfvb.nojournalist
Bjørn Kollerud
Tlf: 93 00 98 56
E-post:
bjornk@bjornk.noUtgiver
Norske frisør- og velværebedrifter
Postboks 7017 Majorstua
0306 Oslo
Tlf: 23 08 79 60
E-post:
post@nfvb.noHjemmeside:
www.nfvb.nodirektør
Olav Eikemo
Tlf: 23 08 79 63
E-post:
olav@nfvb.noTilsendt materiale
returneres ordinært ikke.
Ettertrykk er kun tillatt
med full kildeangivelse.
Forside
Hår: Angelo Seminara
Foto: AndrewO’Toole
Produksjon
07 Gruppen AS
S i gn e rt :
R e d a k t ø r
J a r l G a r d e r
FRISØR er nå i gang med en større evolusjon. Vi skal i enda større grad
inspirere og glede, med langt flere kolleksjonsbilder og færre tekstsi-
der. NFVB som utgiver skal på ingen måte gi deg mindre informasjon,
men meningen er å henvise til våre nettsider for fordypning. Samtidig
vil vi mer aktivt bruke Facebook og e-post for å sette fokus på aktuelle
saker oghendelser.
På nett og papir
Som redaktør har jeg mange ganger vært oppriktig lei meg for at
magasinformatet økonomisk sett har satt sterk begrensning på antall
sider med kolleksjonsbilder jeg gjerne ville delt med leserne. Det er jo
så mye annet NFVB gjerne vil formidle mellommagasinpermene. Nå
frigjør vi altså plass ved å flytte mer informasjon over på nett. Vi skal
samkjøre våre kommunikasjonskanaler, slik at du kan være trygg på at som
NFVB-medlem får du en stor og innholdsrik pakkemed verdifull informasjon og
inspirasjon.
Foruten at vi forsterker våre nettsider med mer informasjon enn du finner i FRI-
SØR, så vil bladet i sin helhet også finnes på nett. Du vil dermed alltid ha bladet
med deg påmobilen, alltid være noen små tastetrykk unna et opplevelsesmaga-
sin for frisører ogsalongeiere.
Du er premissgiveren
NFVB er summen av alle medlemmene. Det er medlemmene som «eier» hele
organisasjonen. Forbundets øverste ledelse er Landsmøtet, som velger et styre,
som igjen er ansvarlig for å følge den kurs Landsmøtet setter. Hvert enestemed-
lemhar stor påvirkningsmulighet. Det er korte veiermellommedlemmer, tillits-
valgteogadministrasjon.
Jeg føler det er grunn til åminneomdette, selv omdet er aldri så velkjent. Lands-
møtet finner sted 17. oktober i Oslo, og er viktigere ennmange tror. Man skal ikke
behandleogstemmeover såmangesaker,mensettekurs for veienvidere.NFVB
somorganisasjon er en svært sterk stemme i bransjeutviklingen. Enten det gjel-
der politiske rammebetingelser, faglige spørsmål eller andre ting rundt salong-
driften, såerNFVBbedriftenesegenstøttespiller.
Våre utfordringer
Antallet aktive laug blir stadig færre. Frisører og salongeiere engasjerer seg ikke
lokalt på samme måte som før. Samtidig representerer NFVB vel flere årsverk
enn noensinne. Vi har altså en stor kommunikasjonsutfordring med å nå ut til
bransjen. Der laugene tidligere var lokale «informasjonssentraler» har NFVBs
administrasjon fått en voksende oppgave med å nå frem til alle i bransjen. Vi må
være attraktive som stedman
oppsøker
informasjon, og vi må være aktivemed å
gi
informasjon. Men kommunikasjon fordrer også tilbakemeldinger. Føler du at vi
er nok «på hugget»? Treffer vi med våre budskap? Er informasjonsmiksen god?
Blir du littmer inspirert av å leseFRISØR?
Undertegnede håper i hvert fall at svaret er et klart Ja! på det siste. Vårtmål omå
lage «opplevelsesmagasinet» FRISØR er en tydelig evolusjon. Med røtter tilbake
til 1901 såkanmanseat vi har utviklet ossensmuleover årene. Vi håper du får en
godog inspirerendekosestundmedFRISØRnr. 42015.
Gode opplevelser…