Background Image
Previous Page  9 / 104 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 9 / 104 Next Page
Page Background

F R I S Ø R 4

2 0 1 5 9

Annonseansvarlig

Robin Hasle, Hasle Consult

Tlf: 99 33 60 20

E-post:

robin@hasleconsult.no

Layout

Kirsti Auke, Kirell Design

E-post:

kirsti@kirell.no www.kirell.no

redaktør

Jarl M. Garder

Tlf: 23 08 79 61

E-post:

jarl@nfvb.no

journalist

Bjørn Kollerud

Tlf: 93 00 98 56

E-post:

bjornk@bjornk.no

Utgiver

Norske frisør- og velværebedrifter

Postboks 7017 Majorstua

0306 Oslo

Tlf: 23 08 79 60

E-post:

post@nfvb.no

Hjemmeside:

www.nfvb.no

direktør

Olav Eikemo

Tlf: 23 08 79 63

E-post:

olav@nfvb.no

Tilsendt materiale

returneres ordinært ikke.

Ettertrykk er kun tillatt

med full kildeangivelse.

Forside

Hår: Angelo Seminara

Foto: AndrewO’Toole

Produksjon

07 Gruppen AS

S i gn e rt :

R e d a k t ø r

J a r l G a r d e r

FRISØR er nå i gang med en større evolusjon. Vi skal i enda større grad

inspirere og glede, med langt flere kolleksjonsbilder og færre tekstsi-

der. NFVB som utgiver skal på ingen måte gi deg mindre informasjon,

men meningen er å henvise til våre nettsider for fordypning. Samtidig

vil vi mer aktivt bruke Facebook og e-post for å sette fokus på aktuelle

saker oghendelser.

På nett og papir

Som redaktør har jeg mange ganger vært oppriktig lei meg for at

magasinformatet økonomisk sett har satt sterk begrensning på antall

sider med kolleksjonsbilder jeg gjerne ville delt med leserne. Det er jo

så mye annet NFVB gjerne vil formidle mellommagasinpermene. Nå

frigjør vi altså plass ved å flytte mer informasjon over på nett. Vi skal

samkjøre våre kommunikasjonskanaler, slik at du kan være trygg på at som

NFVB-medlem får du en stor og innholdsrik pakkemed verdifull informasjon og

inspirasjon.

Foruten at vi forsterker våre nettsider med mer informasjon enn du finner i FRI-

SØR, så vil bladet i sin helhet også finnes på nett. Du vil dermed alltid ha bladet

med deg påmobilen, alltid være noen små tastetrykk unna et opplevelsesmaga-

sin for frisører ogsalongeiere.

Du er premissgiveren

NFVB er summen av alle medlemmene. Det er medlemmene som «eier» hele

organisasjonen. Forbundets øverste ledelse er Landsmøtet, som velger et styre,

som igjen er ansvarlig for å følge den kurs Landsmøtet setter. Hvert enestemed-

lemhar stor påvirkningsmulighet. Det er korte veiermellommedlemmer, tillits-

valgteogadministrasjon.

Jeg føler det er grunn til åminneomdette, selv omdet er aldri så velkjent. Lands-

møtet finner sted 17. oktober i Oslo, og er viktigere ennmange tror. Man skal ikke

behandleogstemmeover såmangesaker,mensettekurs for veienvidere.NFVB

somorganisasjon er en svært sterk stemme i bransjeutviklingen. Enten det gjel-

der politiske rammebetingelser, faglige spørsmål eller andre ting rundt salong-

driften, såerNFVBbedriftenesegenstøttespiller.

Våre utfordringer

Antallet aktive laug blir stadig færre. Frisører og salongeiere engasjerer seg ikke

lokalt på samme måte som før. Samtidig representerer NFVB vel flere årsverk

enn noensinne. Vi har altså en stor kommunikasjonsutfordring med å nå ut til

bransjen. Der laugene tidligere var lokale «informasjonssentraler» har NFVBs

administrasjon fått en voksende oppgave med å nå frem til alle i bransjen. Vi må

være attraktive som stedman

oppsøker

informasjon, og vi må være aktivemed å

gi

informasjon. Men kommunikasjon fordrer også tilbakemeldinger. Føler du at vi

er nok «på hugget»? Treffer vi med våre budskap? Er informasjonsmiksen god?

Blir du littmer inspirert av å leseFRISØR?

Undertegnede håper i hvert fall at svaret er et klart Ja! på det siste. Vårtmål omå

lage «opplevelsesmagasinet» FRISØR er en tydelig evolusjon. Med røtter tilbake

til 1901 såkanmanseat vi har utviklet ossensmuleover årene. Vi håper du får en

godog inspirerendekosestundmedFRISØRnr. 42015.

Gode opplevelser…