SALONG 4-2015
22
behandling. Det var en standard somholdt mål den gangen. Det
er gøy å se hvordan ting har utviklet seg. Kravene er høyere og vi
må levere mer. Vi har nå to avdelinger med 9 medarbeidere, og
det har vært inspirerende å se hvordan ting har vokst i takt med
utviklingen av Bekkestua sentrum. Her bygges det på alle kanter,
og jeg gleder meg over utviklingen, selv om det kan være strev-
somt å holde flyten i vår bransje. Folk skal ha lønn og regninger
skal betales, men det har nå gått rundt gjennomårene, poengte-
rerHelga.
KREVENDE Å VÆRE LEDER
I taktmedMaBelles vekst har hun imidlertid følt på ansvaret som
følgermed.Hunerglad foråha fåttmedavdelingslederoghudte-
rapeutKristinAmundsenReinapå laget.
- Kristin er fantastisk. Hun har godemarkedsføringskunnskaper
og en sterkt faglig ballast fra Dermanor med seg inn i Ma Belle.
Det kommer godt med. Ikkeminst er jeg glad for å kunne trappe
ned eget engasjement innen personalledelse og overlate dette til
henne. Det gjør at jeg kan vie meg til andre oppgaver. Dessuten
har jeg rundet 60 år, så jeg synes kanskje jeg fortjener å kunne ta
detlittmedroogfåtidtilåfyllepåmednyeinputs,forklarerHelga,
somopprinneligerutdannet thermofysiologisk terapeut i Sveits.
SER POTENSIAL FOR VEKST
Beautycenter Ma Belles nye avdelingsleder, Kristin Amundsen
Reina, ser et potensiale for vekst ogutvikling.
- Det skjer mye spennende på Bekkestua, der det bygges både
leiligheter og servicebygg i et høyt tempo. Jeg har troen på dette
området. Folk som eier eneboliger flytter i større grad inn mot
sentrum av Bekkestua når de trekker på årene. Da etterspør
de tjenester i nærmiljøet. Vi ligger også i et trafikknutepunkt
for offentlig kommunikasjon. Det er blitt enklere og raskere å
komme tilBekkestua, også fordesomboret litestykkeunna. Det
er positivt for oss. Vi skal posisjonereosssomden ledendebedrif-
ten innen vår bransje i vårt nærmiljø, og vokse i årene som kom-
mer, fastslår hun, til et samtykkende nikk fra Helga. Duoen er
samstemte i sinoppfatningomutviklingsmulighetene.
KJØPESENTERUTFORDRINGER
Beautycenter Ma Belle har gjennom årene holdt til på gateplan
og kunnet stenge døren på tidspunkter som passer. Nå kjenner
Helgapåhvor krevendedet er å ligge i et kjøpesenter.
- Det er spesielle utfordringer. Vi har kanskje nytte av kundegjen-
nomstrømningen i senteret, men åpningstidene er en utfordring.
Senteret holder åpent fra 10.00 til 20.00 hver dag og 10.00 – 18.00
på lørdager. Det krever sitt.
Hun får støtte av Kirstin, som deltar i planleggingen av aktivite-
tene i avdelingen i BekkestuaSenter.
-Vimå jobbe i enskiftordning, sådet gjelder åplanlegge turnuser
nøye, ut fra det vi erfaringsmessig vet er behovet. Vi har et data-
Eier/daglig leder Helga Sandbu og av-
delingsleder Kristin Amundsen Reina vil
befeste Beautycenter Ma Belles posisjon
som den ledende hudpleie- og velvære-
bedriften på Bekkestua i hjertet av
Bærum. - Vi har mange faste kunder og
flere skal det bli, sier Kristin offensivt.
[ FORRETNINGSUTVIKLING ]