Previous Page  23 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 23 / 52 Next Page
Page Background

SALONG 4-2015

22

behandling. Det var en standard somholdt mål den gangen. Det

er gøy å se hvordan ting har utviklet seg. Kravene er høyere og vi

må levere mer. Vi har nå to avdelinger med 9 medarbeidere, og

det har vært inspirerende å se hvordan ting har vokst i takt med

utviklingen av Bekkestua sentrum. Her bygges det på alle kanter,

og jeg gleder meg over utviklingen, selv om det kan være strev-

somt å holde flyten i vår bransje. Folk skal ha lønn og regninger

skal betales, men det har nå gått rundt gjennomårene, poengte-

rerHelga.

KREVENDE Å VÆRE LEDER

I taktmedMaBelles vekst har hun imidlertid følt på ansvaret som

følgermed.Hunerglad foråha fåttmedavdelingslederoghudte-

rapeutKristinAmundsenReinapå laget.

- Kristin er fantastisk. Hun har godemarkedsføringskunnskaper

og en sterkt faglig ballast fra Dermanor med seg inn i Ma Belle.

Det kommer godt med. Ikkeminst er jeg glad for å kunne trappe

ned eget engasjement innen personalledelse og overlate dette til

henne. Det gjør at jeg kan vie meg til andre oppgaver. Dessuten

har jeg rundet 60 år, så jeg synes kanskje jeg fortjener å kunne ta

detlittmedroogfåtidtilåfyllepåmednyeinputs,forklarerHelga,

somopprinneligerutdannet thermofysiologisk terapeut i Sveits.

SER POTENSIAL FOR VEKST

Beautycenter Ma Belles nye avdelingsleder, Kristin Amundsen

Reina, ser et potensiale for vekst ogutvikling.

- Det skjer mye spennende på Bekkestua, der det bygges både

leiligheter og servicebygg i et høyt tempo. Jeg har troen på dette

området. Folk som eier eneboliger flytter i større grad inn mot

sentrum av Bekkestua når de trekker på årene. Da etterspør

de tjenester i nærmiljøet. Vi ligger også i et trafikknutepunkt

for offentlig kommunikasjon. Det er blitt enklere og raskere å

komme tilBekkestua, også fordesomboret litestykkeunna. Det

er positivt for oss. Vi skal posisjonereosssomden ledendebedrif-

ten innen vår bransje i vårt nærmiljø, og vokse i årene som kom-

mer, fastslår hun, til et samtykkende nikk fra Helga. Duoen er

samstemte i sinoppfatningomutviklingsmulighetene.

KJØPESENTERUTFORDRINGER

Beautycenter Ma Belle har gjennom årene holdt til på gateplan

og kunnet stenge døren på tidspunkter som passer. Nå kjenner

Helgapåhvor krevendedet er å ligge i et kjøpesenter.

- Det er spesielle utfordringer. Vi har kanskje nytte av kundegjen-

nomstrømningen i senteret, men åpningstidene er en utfordring.

Senteret holder åpent fra 10.00 til 20.00 hver dag og 10.00 – 18.00

på lørdager. Det krever sitt.

Hun får støtte av Kirstin, som deltar i planleggingen av aktivite-

tene i avdelingen i BekkestuaSenter.

-Vimå jobbe i enskiftordning, sådet gjelder åplanlegge turnuser

nøye, ut fra det vi erfaringsmessig vet er behovet. Vi har et data-

Eier/daglig leder Helga Sandbu og av-

delingsleder Kristin Amundsen Reina vil

befeste Beautycenter Ma Belles posisjon

som den ledende hudpleie- og velvære-

bedriften på Bekkestua i hjertet av

Bærum. - Vi har mange faste kunder og

flere skal det bli, sier Kristin offensivt.

[ FORRETNINGSUTVIKLING ]