F R I S Ø R 5
•
2 0 1 5 9
Annonseansvarlig
Robin Hasle, Hasle Consult
Tlf: 99 33 60 20
E-post:
robin@hasleconsult.noLayout
Kirsti Auke, Kirell Design
E-post:
kirsti@kirell.no www.kirell.noredaktør
Jarl M. Garder
Tlf: 23 08 79 61
E-post:
jarl@nfvb.nojournalist
Bjørn Kollerud
Tlf: 93 00 98 56
E-post:
bjornk@bjornk.noUtgiver
Norske frisør- og velværebedrifter
Postboks 7017 Majorstua
0306 Oslo
Tlf: 23 08 79 60
E-post:
post@nfvb.noHjemmeside:
www.nfvb.nodirektør
Olav Eikemo
Tlf: 23 08 79 63
E-post:
olav@nfvb.noTilsendt materiale
returneres ordinært ikke.
Ettertrykk er kun tillatt
med full kildeangivelse.
Forside
Hår: Steve Rowbottom
og Jody Toner,
Westrow Academy
Foto: Paul Gill
Produksjon
07 Gruppen AS
S i gn e rt :
R e d a k t ø r
J a r l G a r d e r
Det begynner å bli noen år siden vi innførte en utgave som setter
fokus påmenn. Engang i året vies både forsidenoghovedtyngden
av kolleksjonsbildene tilmannlig inspirasjon.Mannensom kunde
i salongene er svært viktig og utgjør en betydelig del av omsetnin-
gen,mendet er ikke til åkomme fraat det erdamenesomermest
synlige i alle sammenhenger. Unntaket i vår magasinsammen-
henger altsåårets femteutgave.
Hurra for forskjellene
De aller fleste salonger i dag er åpne for både dame- og herre-
kunder. Vi har ett utdanningsløp. Alle lærer å klippe og frisere
både menn og kvinner, og så kan man senere spesialisere seg ut
fra egen interesse. For selv om grunnutdanningen skal gi alle en
god plattform, betyr det ikke at alle skal jobbemed de samme tin-
gene resten av karrieren. Jeg heier på alle som tør å satse på nisjer, somhar en
dedikert tilnærming til detman drivermed, somer kanskje så spesialiserte at de
fleste rister påhodet.Mensomblir elsket avnoen.
Brødrene Fevangs Barberstue har nærmest blitt en spesiell attraksjon i Stavan-
ger. De har en dedikasjon for sin yrkesutøvelse som nesten ikke kan beskrives,
menmå oppleves. Vi håper vi klarer å formidle noe av det spesielle i vår artikkel.
Salongen var nominert til Årets Frisørbedrift 2015, og Kjetil Fevang ble kårets til
ÅretsFrisør, Region2. Kolleksjonenvant ogsåPublikumsprisen.
Tidligere når man sa herrefrisør, så var det en som utelukkende hadde lært
seg herrefaget. I dagens betydning er herrefrisør en som har herrekunder. En
frisør somerkjent fordefleste, erEirikThorsen i AdamogEva. I denneutgavenav
FRISØRsetterhan fokuspåviktighetenavå lageenskikkeligherreklipp, og frem-
legger noen tanker omtrender forherrefrisyrene.
NFVB hjelper deg!
NFVB er et stort ressursnettverk. Gjennom blant annet vår tette tilknytning til
NHOHandel har vi tilgang på advokater og rådgivere somkan gi deg svært verdi-
full bistand i dendagligedriften.Men ikkeminst ernettverket rettetmot politikere
og andre som har ulike beslutningsfunksjoner som angår bedriftens fremtid.
Magasinet FRISØR gir deg et lite hint av hva vi jobbermed i ditt ressursnettverk –
et nettverkbygget av og formedlemmene.
Jeghåper virkeligduglederdeg til åbladeggjennomFRISØRnummer 5, ogat du
smiler inspirert når du legger det fradeg.
Så var det guttas tur igjen