Previous Page  9 / 96 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 9 / 96 Next Page
Page Background

F R I S Ø R 5

2 0 1 5 9

Annonseansvarlig

Robin Hasle, Hasle Consult

Tlf: 99 33 60 20

E-post:

robin@hasleconsult.no

Layout

Kirsti Auke, Kirell Design

E-post:

kirsti@kirell.no www.kirell.no

redaktør

Jarl M. Garder

Tlf: 23 08 79 61

E-post:

jarl@nfvb.no

journalist

Bjørn Kollerud

Tlf: 93 00 98 56

E-post:

bjornk@bjornk.no

Utgiver

Norske frisør- og velværebedrifter

Postboks 7017 Majorstua

0306 Oslo

Tlf: 23 08 79 60

E-post:

post@nfvb.no

Hjemmeside:

www.nfvb.no

direktør

Olav Eikemo

Tlf: 23 08 79 63

E-post:

olav@nfvb.no

Tilsendt materiale

returneres ordinært ikke.

Ettertrykk er kun tillatt

med full kildeangivelse.

Forside

Hår: Steve Rowbottom

og Jody Toner,

Westrow Academy

Foto: Paul Gill

Produksjon

07 Gruppen AS

S i gn e rt :

R e d a k t ø r

J a r l G a r d e r

Det begynner å bli noen år siden vi innførte en utgave som setter

fokus påmenn. Engang i året vies både forsidenoghovedtyngden

av kolleksjonsbildene tilmannlig inspirasjon.Mannensom kunde

i salongene er svært viktig og utgjør en betydelig del av omsetnin-

gen,mendet er ikke til åkomme fraat det erdamenesomermest

synlige i alle sammenhenger. Unntaket i vår magasinsammen-

henger altsåårets femteutgave.

Hurra for forskjellene

De aller fleste salonger i dag er åpne for både dame- og herre-

kunder. Vi har ett utdanningsløp. Alle lærer å klippe og frisere

både menn og kvinner, og så kan man senere spesialisere seg ut

fra egen interesse. For selv om grunnutdanningen skal gi alle en

god plattform, betyr det ikke at alle skal jobbemed de samme tin-

gene resten av karrieren. Jeg heier på alle som tør å satse på nisjer, somhar en

dedikert tilnærming til detman drivermed, somer kanskje så spesialiserte at de

fleste rister påhodet.Mensomblir elsket avnoen.

Brødrene Fevangs Barberstue har nærmest blitt en spesiell attraksjon i Stavan-

ger. De har en dedikasjon for sin yrkesutøvelse som nesten ikke kan beskrives,

menmå oppleves. Vi håper vi klarer å formidle noe av det spesielle i vår artikkel.

Salongen var nominert til Årets Frisørbedrift 2015, og Kjetil Fevang ble kårets til

ÅretsFrisør, Region2. Kolleksjonenvant ogsåPublikumsprisen.

Tidligere når man sa herrefrisør, så var det en som utelukkende hadde lært

seg herrefaget. I dagens betydning er herrefrisør en som har herrekunder. En

frisør somerkjent fordefleste, erEirikThorsen i AdamogEva. I denneutgavenav

FRISØRsetterhan fokuspåviktighetenavå lageenskikkeligherreklipp, og frem-

legger noen tanker omtrender forherrefrisyrene.

NFVB hjelper deg!

NFVB er et stort ressursnettverk. Gjennom blant annet vår tette tilknytning til

NHOHandel har vi tilgang på advokater og rådgivere somkan gi deg svært verdi-

full bistand i dendagligedriften.Men ikkeminst ernettverket rettetmot politikere

og andre som har ulike beslutningsfunksjoner som angår bedriftens fremtid.

Magasinet FRISØR gir deg et lite hint av hva vi jobbermed i ditt ressursnettverk –

et nettverkbygget av og formedlemmene.

Jeghåper virkeligduglederdeg til åbladeggjennomFRISØRnummer 5, ogat du

smiler inspirert når du legger det fradeg.

Så var det guttas tur igjen