Previous Page  70 / 92 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 70 / 92 Next Page
Page Background

FRISØR /

3-2015

70

fra bransjen

ekko

Keiserlig

i Ålesund

Hair Fashion as feiret sitt 30 års jubileumpå nyåpnede Terminalen i KeiserWilhelms-

gate i Ålesund 25. april. Det ble et storslått arrangement, med show, visninger og

underholdning. Arrangementet samlet hele 250 personer, det inkluderte bransje-

kolleger, kunder ogmoteinteresserte. En flott markering for gründeren Gunn Staven

HagerupogRuth-AnnGjelstenHveding, somstartet oppHairFashion i 1985.

- Vi er utrolig heldige som får jobbemed hår ogmennesker i verdens beste yrke hver

dag, oppsummerer Ruth-Ann GjelstenHveding. Hun legger til at det er ekstra hygge-

ligåkunnemarkereet 30års jubileumpåenså inspirerendemåte.

Gir noe tilbake

Ruth-Ann Gjelsten Hveding forteller at man ønsket å gi noe tilbake etter 30 suksess-

fulleår.

- Alle inntektene fra jubileumsvisningen donerte vi til Aveda Earth Month Norge og

deres vannbrønnprosjekt i Namibia gjennom

Nanofasa.com.

Donasjonen alene vil

værenok til åbyggeensolcelledrevet ogelefantsikker brønn.

24. mars var det duket for lanseringen av stylingproduktene fra R+Co i Norge, og

leverandøren TopShelf as inviterte i den anledning til en presskonferanse på DOGA i

Oslo. Trekkplasteret var den profilerte hårstylisten HowardMcLaren, somsammen

medGarren og ThomPriano står bak utviklingen av stylingmerket, somble lansert i

USA for drøye 10måneder siden. Det ble lansert i Sverige i oktober, og nå ermerket

lansert i Norge. Skandinavia er blinket ut somet satsningsområde, av fleregrunner,

forklarteHowardMcLaren.

- Skandinaviske stylister og frisører holder gjennomgående en høy faglig standard,

det var viktig for vår vurdering. Vi kunne valgt å starte i Paris, Berlin eller London,

men har blinket oss ut Skandinavia som det første geografiske satsningsområdet.

Vi kjører en enkel linje, der vi skal by på produkter som løfter frem faget. For mange

er det «høye priser» og «det nye» somgjelder. Vi vil holde et fornuftig prisnivå, satse

dedikert på frisørsalonger og jobbe aktivt for at produktene skal være i salongene og

ikke i nettbutikker. Vi skal være et profesjonelt merke for profesjonelle utøvere. Gi

stylister et verktøy sombidrar til å løfte resultatene.

Celebert

besøk

Howard McLaren har gjort det meste i mote- og magasinbransjen,

jobbet med de beste, og stått på scenen verden over. Han har vært

med å utvikle Bumble and bumble, men er nå på vei mot nye mål.