FRISØR /
3-2015
32
Fakta
HairShop Frisør:
Etablert:
2003
Antallsalonger:
30
Antallmedarbeidere:
Ca. 164
Omsetning2014:
110mill. kroner
HairShopFrisør inngår i Raise
konsernet
Hovedkontor i Oslo
www.hairshop.noByr på karrieremuligheter
HairShop Frisør har nådd en størrelse som byr på varierte jobbmuligheter for
medarbeiderne.Med164medarbeidere er detmange stillinger somskal fylles.
Dessuten ligger det åpent for en karriere i andre deler av Raise-konsernet. Det
gjør HairShop Frisør til en attraktiv arbeidsplass, mener Hilde Sommerfeldt,
som selv startet sin karriere som frisør. I dag er hun adm. direktør i HairShop
Frisør ogHeadmasters.
- Vi har mange karrieremuligheter å by på innad i HairShop kjeden. Du kan
utvikle deg kreativt med egen stylistutdanning, eller utvikle deg som leder.
Dessuten er det ingenting i veien for å søke seg over til en jobb i de andre kje-
dene i Raise-konsernet. Vi byr på jobbmuligheter som ingen andre frisørkon-
sernkanskiltemed, fastslår hun.
Fagkunnskap for økt kundetilfredshet
HairShop Frisør har fokus på å gi kundene merverdi. Et av virkemidlene er å gi
styling- ogpleietips til kundene.
- Vårtmål er å opprettholde enhøy kundetilfredshet. Vi jobber etter det vi kaller
«4 KICS», der vi vil ivareta kundenes behandlingsopplevelse fra A til Å. Det gjør
vi blant annet ved å gi styling- og pleietips, step-by-step, så kundene kan vedli-
keholde frisyrenmellomsalongbesøkene. Vi vil dele vår fagkunnskapmedkun-
dene. Det har blitt godtmottatt, fastslårHildeSommerfeldt.
Tydelig profil. HairShop synes på kjøpesenteret. Kundene kan
også være trygge på at de kan få med produkter som sikrer at
de får «No more Bad Hair Days!».