Previous Page  7 / 108 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 7 / 108 Next Page
Page Background

7

FRISØR /

2-2015

[

Signert

: Redaktør Jarl Garder ]

Den superduperviktige

konkurransekraften

Hvilke adjektiver skal man egentlig bruke for å beskrive at

hver enkelt bedrift og hver enkelt yrkesutøver lever av å ha

god konkurransekraft? Konkurransekraft er «mat». Omden

er godeller dårliggjør noemeddeg. Verst er uansett å ikkeha

konkurransekraft. Konsekvenseneer fatale.

Vi vil skape en inspirasjonspandemi

Denne utgaven av FRISØRsetter definitivt søkelys på konkur-

ransekraft. Det er allerede gått noen uker siden vi kåret nor-

gesmestere i flere fag, ÅretsFrisørmedulike kategorivinnere

og arrangerte Hår & Skjønnhet med tett seminarprogram.

Men den energien, den kunnskapen og den entusiasmen du nærmest kunne

ta og føle på disse dagene er noe vi ønsker skal leve lenge og «smitte» mange,

somen inspirasjonspandemi i helebransjen. Derfor bruker vimange sider på å

oppsummere vår bransjes største og viktigste begivenhet. Det handler ikke om

fortid og hva somskjedde i januar/februar, men hva somskjer i tiden fremover.

Det handler omhva DU gjør for å smitte din omgangskrets med inspirasjon og

fåkonkurransekraft.

Hvorfor, hvorfor, hvorfor…

Når salongene står i stor fare for å miste produktsalget til netthandelen og

andre salgskanaler vil det ogsågjørenoemedbedriftens økonomi, ogdeansat-

tes lønn. Hermå virkelig alle ansatte bruke sin konkurransekraft for

åskapeny konkurransekraft. Det vil si at allemåbrukesin fagkunn-

skap både overfor kunder og leverandører. Dumå stille spørsmålet

«Hvorfor?» oftere enn du noensinne har gjort før. Hvorfor skal du

ha det vareutvalget du har? Hvorfor skal kundene kjøpe hos deg?

Les artikkelen om netthandel lenger bak i bladet. Les den flere

ganger, til du har helt under huden at dette dreier seg om din

konkurransekraft –det du lever av.

Så hva gjør du da?

Din oppgave er å få fornøyde kunder, som kommer igjen

og igjen og igjen. Og hvordan skal det skje da?Det hand-

ler omå være bevisst dine suksessfaktorer. Det er ikke

nok å bare svinge saksen og smile. Dumå jobbe som

du skulle bli Årets Frisørbedrift. Du må skaffe deg

konkurransekraft, skikkelig god og næringsrik

konkurransekraft. Det er superduperviktig!

Medønskeomriktiggod lesning