Previous Page  7 / 56 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 7 / 56 Next Page
Page Background

SALONG 3-2015

7

Layout

Kirsti Auke, Kirell Design

E-post: kirsti

@ kirell.no www.kirell.no

Annonseansvarlig

Robin Hasle, Hasle Consult

Tlf: 99 33 60 20

E-post: robin

@ hasleconsult.no

Tilsendt materiale

returneres ordinært ikke.

Ettertrykk er kun tillatt

med full kildeangivelse.

redaktør

Jarl M. Garder

Tlf: 23 08 79 61

E-post: jarl

@ nfvb.no

journalister

Bjørn Kollerud

Tlf: 93 00 98 56

E-post: bjornk

@ bjornk.no

Randi Solstad

Tlf: 93 22 04 72

E-post:

randi.solstad@gmail.com

M

I

L

J

Ø

M

E

R

K

E

T

0

7

O

S

L

O

-

2

4

1

3

4

4

Utgiver

Norske frisør- og velværebedrifter

Postboks 7017 Majorstua

0306 Oslo

Tlf: 23 08 79 60

E-post: post

@ nfvb.no

Hjemmeside:

www.nfvb.no

direktør

Olav Eikemo

Tlf: 23 08 79 63

E-post: olav

@ nfvb.no

Produksjon

07 Gruppen AS

jarl

garder

s i g n e r t

r e d a k t ø r

Om menn og muligheter

SALONG nummer 3 2015 gir deg mange gode grunner til å lese bladet nøye. Vårt

hovedfokus i denne utgaven er en av salongenes største forretningsmuligheter:

Menn.

Jegvil troat deflestesalongerhar et avvikmellomprosentmannligbefolkning

og deres prosentandel av kundemassen. En annen viktig sak som settes på agen-

daener

fagutdanningen

. Mangehar sterkemeninger,mengjennomNFVBkandu få

fremført disse til de rette fora.

For å ta det første først. Mannen som stort forretningspotensial er lett å forstå, men

det er en kode sommå knekkes for å få hamsomkunde. Menn er generelt myemer

forfengelige enn de liker å fremstå som. Alle liker å ta seg godt ut, men det skal lik-

som være «helt naturlig». Det oppfattes som ganske feminint hvis man har mange

hudkremer på hylla. Salongbehandlinger er også en ukjent verden for mange. Men

ting er i sterk endring. Yngremenn er mer opptatt av helse, inkludert hudhelse. Man

har god kunnskap om hva som er bra og ikke så bra for kroppen. Samtidig er ter-

skelen for å gå inn i en salong langt lavere enn tidligere. Det er mer akseptert blant

menn atmanmå oppsøke fagfolk for å få analyse, rett behandling og gode produkter.

Utfordringen ligger nå hos salongene, sommå «avfeminisere» lokalene og sørge for

atmenn føler segsommennnår degår til enhudpleier.

Fagutdanningen betyr også mye for forretningsmulighetene. Man må ha trover-

dighet både for å trekke kunder og kunne ta den betalingen man fortjener for utført

fagarbeid. Folk flest forstår at det er sammenhenger mellom pris og kompetanse.

Men hvem skal definere hva fagutdanningen skal være, og hvordan man oppnår

den? NFVB har kompetanse, ressurser og det rette nettverket for å få gjennomslag

for bransjens interesser, men det fordrer at bransjen gir klare signaler om behov og

ønsker. Vi ønsker flere engasjertemedlemsbedrifter. Folkmå slutte å sitte på gjerdet

og tro at ting skjer av seg selv. NFVB er bedriftseiernes interesseorganisasjon, som

jobber for bransjens fremtid.

NFVB har to flotte, engasjerte kvinnermed på laget. Hudterapeutene Adrienne Hug-

hesogLindaJørgensenharfantastiskeegenskaperoglangerfaringmedåbyggenoe

fra grunnen av. De ønsker stolte hudpleiere og seriøse salongeieremed på det lagar-

beidet det er å jobbe for bransjens rammebetingelser. Min oppfordring er:

Takontakt

medAdrienneog/ellerLinda–idag!

Medønskeomoppløftendehøst!