SALONG 3-2015
38
1
e k k o f r a b r a n s j e n
Thalgo, som gjennom 50 år har profilert seg som en leverandør
av marint baserte produkter, har tatt skrittet videre. Med lanse-
ringen av M-Ceutic, kunne daglig leder Ann Kristin Hellerslien i
Skinthal ASnoteresegenpangstart for høsten.
- Dette er den viktigste lanseringen fra Thalgo i min tid, og det er
svært etterlengtet. Det skal ikke legges skjul på at det har vært
krevende og tatt lang tid for Thalgo å utvikleM-Ceutic, men nå er
vi altså lanseringsklar, smilteAnnKristin.
Havets brus
Somde øvrige Thalgo-produktene er M-Ceutic basert påmarine
ingredienser og byr på patentert teknologi, Marine Mesolift.
Serien inkluderer 12 profesjonelle produkter, inkludert grader av
penslinger ogsyv salgsprodukter.
Raske resultater
International TrainingManager Joanne Mazitelli hadde tatt turen
fra Thalgo i Frankrike for å bistå under lanseringen. Hun gjen-
nomgikk teknologien bak M-Ceutic og forskningen som ligger
bak.
- Kundene ønsker raske, synlige resultater, det kan vi gi dem.
Første behandling tar 55 minutter, deretter kan man redusere
tiden til 30 minutter. Behandlingene kan alterneres, og kundene
kan vedlikeholde resultatene ved å bruke hjemmeproduktene i
serien.
Tidlig i september var det duket for pressekonferanse hos Skin-
tific i regi av Dermalogica. I tillegg til produktnyheter på løpende
bånd, se produktmix-sidene bak i bladet, valgteman å promotere
facemapping hudanalyse med referanse til en pågående kam-
panje ute hos salongkundene. Kampanjen er en del av Dermalo-
gicasglobalekampanje. Et fint oppløp til høsten.
Facemapping følger en klassisk «formel»: Før du begynner å gå i
vei,mådukartleggehvor duer, finnestatus.
- Facemapping-kampanjen har vært en utrolig suksess, smilte
salgssjef Ann Kristin Stokke og markedssjef Charlotte Bak-
keskau fornøyd.
Vi byr på en facemapping-meny som deler inn ansiktet i 56 biter. Så man
kan skreddersy behandlingene etter hva vi kartlegger, forklarte produktsjef
Tone Pedersen.
Facemap
our nation
Dermanor gjennomførte for tredje år på rad et samar-
beidsprosjektmeddesvenskeDagmar-søstrene, denne
gangen med Decléors stjerneprodukt Aromessence
SerumNéroli og basisprodukter i luksusstørrelser pak-
ket i enflottmappe i høstensprint.
Cosmeceuticals
basert på alger
Daglig leder Ann Kristin Hellers-
lien i Skinthal var glad og stolt
over å ha fått Thalgos Training
Manager Joanne Mazitelli til
Norge.
«Dagmarmappen»
inneholder blant an-
net Aromessence
Néroli i ordinær stør-
relse, og en rekke
produkter som passer
alle hudtyper.
Superstars
«Dette er
den viktigste
lanseringen
fra Thalgo i
min tid»
Ann Kristin Hellerslien