Previous Page  9 / 100 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 9 / 100 Next Page
Page Background

F R I S Ø R 6

2 0 1 5 9

ANNONSEANSVARLIG

Robin Hasle, Hasle Consult

Tlf: 99 33 60 20

E-post:

robin@hasleconsult.no

LAYOUT

Kirsti Auke, Kirell Design

E-post:

kirsti@kirell.no www.kirell.no

REDAKTØR

Jarl M. Garder

Tlf: 23 08 79 61

E-post:

jarl@nfvb.no

JOURNALIST

Bjørn Kollerud

Tlf: 93 00 98 56

E-post:

bjornk@bjornk.no

UTGIVER

Norske frisør- og velværebedrifter

Postboks 7017 Majorstua

0306 Oslo

Tlf: 23 08 79 60

E-post:

post@nfvb.no

Hjemmeside:

www.nfvb.no

DIREKTØR

Olav Eikemo

Tlf: 23 08 79 63

E-post:

olav@nfvb.no

Tilsendt materiale

returneres ordinært ikke.

Ettertrykk er kun tillatt

med full kildeangivelse.

FORSIDE

Hår: Jordan Hone,

Sloans of Lane Cove

Foto: David Mannah

PRODUKSJON

07 Gruppen AS

S I GN E RT :

R E D A K T Ø R

J A R L G A R D E R

Årets siste FRISØR er kanskje årets mest inspirerende? Du kan i grunn dele det i

en stor, visuell inspirasjonsdel og en innholdsrik artikkeldel sompeker fremover.

Samlet er «pakken» FRISØR et uttrykk for at Norske frisør- og velværebedrifter

ønsker å tilføre samtlige medarbeidere i salongene noe som kan utløse glede,

energi ogmotivasjon for ågjøre jobbhverdagenendabedre.

DET STARTER MED EN VISJON

La oss startemed å oppsummere NFVBs landsmøte. Dette er arenaen for enga-

sjerte medlemmer, de som tar ansvar for å jobbe med bransjens utvikling. Her

satte man fokus på salongenes konkurransekraft, og de utfordringer som ligger

i å skape trygge og gode arbeidsplasser. Her meisles ut en strategi for hvordan vi

måogskal jobbepåmangearenaer for at vi sombransjeskal nå våremål.

Høye personalkostnader og små marginer krever et veldig våkent øye med driften. På lands-

møtet hadde Lars Terje Skjæveland fraModern Design et innleggmed tittelen «Tjener vi pen-

ger?» Her imagasinet følger hanoppmed5gode tips for bedre lønnsomhet.

Lars Terje er ikke alene om å være kreativ frisør med sans for økonomi. Vi har møtt svenske

Johan Hellströmsomhar løftet Björn Axén frem til en unik suksesshistorie. Det er en historie

somviser at det ikke er selvsagt at et sterkt varemerke betyr solid bedrift, men somogså viser

at drømmer ogvisjoner er det besteutgangspunktet for veien fremmot suksess.

DEL – OG DU SKAL FÅ

FRISØR er ikke en lærebok, men det er mye å lære fra andres kunnskap og erfaringer. Det er

mange som vet hvor viktig det er å dele, ikke bare med medarbeiderne i salongen, men også

med kolleger i bransjen. Det å være raus er en svært god egenskap, en bransjekultur som er

givendeskaper godt grunnlag for vekst.

Jeg må si jeg opplever mange rause personer i vår bransje. Noen stifter du bekjentskap med

her i magasinet FRISØR, mens andre viser sine rause sider gjennomdeltakelse i uegennyttig

arbeid, derman gir av sin tid uten atman blir «synlig». Jeg vil benytte anledningen til å rette en

takk til alle«givere». Utendere ville vår verdenvære fattigere, påmange vis.

VISUELLE VERDIER

Det er vanskelig å sette verdi i kroner på inspirasjon. Jeg håper likevel at alle setter stor pris

på frisyrebildene vi presenterer som impulser. I denne utgaven dominerer uttrykk som må

beskrives som avant garde. Vi snakker ren frisørkunst. Vi snakker skaperglede. Frisyrer som

duneppeutfører pådinekunder,mensomlikevel kangi kimen til gode ideer. Ekstremeuttrykk

flytter grenser. Det er avant garde.

En visuell nytelse er også Olimb & Cos salong i Oslo sentrum. Her er en sjelden estetikk, der

man nærmest går på oppdagelsesferd mellom arkitektoniske perler og funksjonelle salong-

løsninger. Detteer endrømmesalong i ordets rette forstand.

Jeghåper at FRISØRnr. 6gir degmange, godeopplevelser.

Medønskeomen riktigfin førjulstid.

Litt mer inspirert hver dag…